5 steg til å forstå FODMAPs – gratis foredrag!

Hei på deg! Håper alt står bra til med deg :) 

Min jobb er å hjelpe deg som sliter med magen med å gjøre de endringene som skal til for at magen din skal fungere bedre. Jeg vet hvor slitsomt det er å leve med irritabel tarm (13 års erfaring der, gitt)  - men jeg har også lært meg hva som skal til for å ha det bedre! 

Sliter du mye med magen, så du trenger å ta ekstra godt vare på deg selv for å ha det bra i hverdagen. Jeg vet av erfaring at de fleste får det bedre ved å jobbe med stressmestring, gode rutiner, bevegelse og sist, men ikke minst - et sunt og variert magevennlig kosthold.

FODMAPs og lavFODMAP-dietten kan virke komplisert, men når du forstår hva det handler om, er det egentlig ganske logisk! 

Jeg vil gjerne lære deg mer om FODMAPs - og skal derfor holde et gratis foredrag på nett for deg!

Klikk her for å melde deg på :)​

Foredraget er mandag 13. februar kl. 20:00 

Bli kvitt mageplagene - 5 steg til å forstå FODMAPs!

Steg 1: Forstå hvordan fordøyelsen fungerer
Steg 2: Hvorfor noen stoffer i mat kan gi deg plager
Steg 3: Hvilken mat som mat mye av disse stoffene
Steg 4: Hvilken mat som har lite av disse stoffene
Steg 5: Hva du kan gjøre for å få kontroll på mageplagene dine en gang for alle :)

Kommer du? :)

Julianne <3​

Click Here to Leave a Comment Below

Anka Zahl - februar 16, 2017

Hei
Min mann har nettopp fått diagnosen Kronisk bukspyttkjertel betennelse og lurer på om Fodmap er noe for han?

Reply
    Julianne - februar 17, 2017

    Hei Anka! Det kan jeg i utgangspunktet ikke svare på, men om han sliter mye med symptomer som f.eks oppblåsthet, luft i magen, løs eller hard mage som følge av betennelsen så kan det være verdt et forsøk. Diskuter dette med legen før dere setter i gang :)

    Reply
Tone - april 18, 2017

Hei.
Ser at juice har høy fodmap.
Kan ananasjuice brukes for å sjekke sorbitol i reintroduksjonsfasen?

Reply
    Julianne - april 19, 2017

    Hei! Ikke all juice har høyFODMAP, ferskpresset juice fra lavFODMAP frukt/bær er lavFODMAP inntil en viss mengde. Juice fra konsentrat bør derimot unngås. Ananasjuice er ingen god matvare for å sjekke sorbitol. Bruk bjørnebær eller avocado!

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x