Gresk kyllingsalat (lavFODMAP)

Hei! I dag vil jeg dele en oppskrift - hurra! Hvor lenge siden er ikke det? :P Jeg jobber mye om dagen, og har derfor ikke hatt tid til å oppdatere bloggen. Men jeg har tatt meg tid til å lage mye god, magevennlig mat, noe som er en viktig og riktig prioritering for å holde meg gående! Jeg deler bilder av maten på Instagram, for å i det minste inspirere deg til å lage noe nytt. Det er vel bedre enn ingenting? :)

I dag får du oppskriften på min gresk-inspirerte kyllingsalat. Jeg lagde denne en dag jeg var alene hjemme, så her må du øke mengdene etter hvor mange dere er. Jeg anbefaler også kokt quinoa til denne salaten - så metter den mer! 

Gresk kyllingsalat

Oppskriften er lavFODMAP, glutenfri og naturlig lav på laktose (fetaost)

Dette trenger du

  • Kyllingfilet (1 stk per person)
  • Salt og pepper
  • Agurk
  • Tomat
  • Grønn del av vårløk
  • Baby leaf salat
  • Oliven
  • Granateplekjerner (38 g er lavFODMAP per måltid)
  • ​Fetaost (i blokk)
  • En god olivenolje
  • Tørket oregano

  • Server gjerne med kokt quinoa

Slik gjør du: Skjær kyllingen i passende store biter. Varm opp stekepannen, ha i litt smør og/eller rapsolje og stek kyllingbitene. Krydre med salt og pepper og sett til side.

Vask og kutt grønnsakene i mindre biter og rens granateplet. Dander salatingrediensene dype tallerkener og legg over biter av stekt kylling. Strø over fetaost, oliven og ringle over en god olivenolje. Avslutt med et dryss oregano! Nytes umiddelbart :) 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x