HUSK Magebalanse – slik virker det ved løs mage

Annonse/HUSK Magebalanse

De fleste av oss er kjent med effekten av kostfiber ved hard og treg mage: Fiber bulker opp avføringen som stimulerer musklene i tarmen til å presse avføringen gjennom tarmen slik at vi får gått hyppigere på do. Mange blir derfor forundret over at samme type fiber også kan være nyttig ved helt motsatt problemstilling; nemlig løs avføring!

I samarbeid med HUSK Magebalanse så har jeg laget en liten video som viser hvordan psylliumfrøskall kan være nyttig også for deg som nettopp sliter med løs mage. Ta en titt på videoen under!

Har du gjort kostholdsendringer og redusert på FODMAPs i kostholdet ditt, men fremdeles sliter med løs avføring, kan HUSK Magebalanse Basic være verdt et forsøk. Psylliumsfrøskall er et fibertilskudd som binder væske i tarmen og gir fastere avføring ved overflødig væske i tarmen. Fastere avføring betyr sjeldnere trang til å gå på toalettet, og det kan ha stor betydning for livskvaliteten for deg med IBS. 

Les mer om HUSK Magebalanse i dette innlegget

HUSK Magebalanse Basic kjøpes på apotek! 

Har du spørsmål om produktet eller erfaringer å dele? Skriv til meg i kommentarfeltet under :)

 – Julianne 

Click Here to Leave a Comment Below

Monica - mai 4, 2018

Er dette et produkt kun ved bruk for løs mage? Jeg har motsatt problem, hard mage. Forsøkte produktet, ikkr full dose, drakk mye vann og blei helt forstoppa.

Reply
    Julianne - mai 4, 2018

    Hei Monica! Dette er et fibertilskudd som er gunstig for både løs og hard mage. Hvor lenge prøvde du HUSK Magebalanse? :)

    Reply
    Monica - mai 7, 2018

    Brukte det i 1 1/2 dag. Nå har magen krangla i flere dager, først i dag som den er bedre.

    Reply
    Julianne - mai 7, 2018

    Det høres ikke bra ut, Monica! Hvor stor dose starta du med? Er tarmen din vant til mye fiber? Jeg anbefaler å begynne forsiktig (1/2 strøken ts) og gradvis øke mengden slik at tarmen blir tilvendt. Da går det ofte bedre. Når det er sagt, så fungerer det dessverre ikke like bra for alle. Godt å høre at du har det bedre i dag :)

    Reply
Tanja - mai 4, 2018

Hei:) Jeg tar Constella da jeg har IBS-C. Kan jeg bruke Husk Magebalanse samtidig med Constella, eller vil det være lite hensiktsmessig?

Reply
    Julianne - mai 5, 2018

    Hei Tanja! Nå kjenner ikke jeg deg og dine plager, men om du fremdeles føler at du kan trenge litt hjelp med fordøyelsen, kan du prøve HUSK Magebalanse i tillegg. Kanskje kan du gradvis redusere på bruken av Constella og gå over til et mer naturlig fibertilskudd for å holde fordøyelsen i gang?

    Reply
Hildegunn - mai 4, 2018

Tenkte å spørje om dette, men kom ikkje så lagt. godt at det fungerer for de med laus/blaut mage. det som kjem ut av tarmen min er jo som lim og som smelta sjokolade. Ble anbefalt å prøve noko som heiter Vi-Siblin som eg eigentleg burde ha testa ut for eit halvt år sidan, men skeptisk som eg er, så har eg ikkje testa det ut. Har du nokre erfaring med vi-siblin?

Reply
    Julianne - mai 5, 2018

    Hei Hildegunn. Det høres ikke bra ut. Vi-siblin inneholder samme fiber som HUSK Magebalanse og er like effektivt. Men Vi-siblin inneholder i tillegg unødvendig søtstoff/sukker – i motsetning til HUSK Magebalanse Basic som kun inneholder psylliumsfrøskall. Prøv deg fram med små mengder og vurder hvordan magen din tar det og observer avføringen din. Lykke til og god bedring <3

    Reply
Bente E - mai 6, 2018

Har du hørt om noen kobling mellom IBS-symptomer og anspenthet som f.eks. å alltid trekke inn magen? Jeg puster nemlig «oppover» istedenfor å fylle lungene skikkelig med luft fordi jeg alltid har gått og holdt inn magen. I voksen alder er det nå unaturlig for meg å «slippe ut magen». Har du noen tips til å gjøre det til normalen å slappe av i magen i stedet for å gå og holde den inne hele tiden? Dette er som sagt automatisk fra barndommen og har satt seg i voksen alder.

Reply
    Julianne - mai 6, 2018

    Hei Bente! Å holde inne magen når den er oppblåst og hoven gjør ofte vondt verre, så det er noe du bør jobbe med for å få det bedre. Du har jo kommet langt med å være bevisst på at du gjør dette, og da er det enklere å gjøre noe med det. Google ulike pusteøvelser/yoga for å se om det kan hjelpe deg å jobbe med pusten din. Det vil tvinge deg til å slappe av i magen, så det anbefaler jeg virkelig. Bruk løse klær om magen krangler, både løsere bukser og overdeler så er det enklere å slappe av i magen. Jeg gjorde det samme som deg i lang tid, spesielt da jeg var ungdom – men når jeg ble eldre og magen virkelig begynte å slå seg vrang måtte jeg ta grep. Komfortable, løse eller klær som ikke strammer ble min redning og er det den dag i dag – og det har hjulpet mye :) Håper dette var til hjelp! Hilsen Julianne

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x