Kokos-is med ananas og pasjonsfrukt (lavFODMAP)

For noen nydelige dager vi har her i Molde om dagen! Endelig litt sol og varmegrader uten den iskalde vinden fra nord... Når kroppen koker er det godt å kjøle seg ned med en frisk ispinne, så i dag vil jeg gi deg oppskriften på noen lekre, sunnere ispinner: Kokos-is med ananas og pasjonsfrukt! Oppskriften finner du også i min nyeste bok Tarmstyrkende lavFODMAP :) 

Kokos-is med ananas og pasjonsfrukt 

Oppskriften gir 6 store ispinner (eller flere små)
Oppskriften er lavFODMAP, glutenfri, melkefri og laktosefri
Tid: 15 min forberedelser og 5 timer frysetid 

Ingredienser
200 g kokosmelk
250 g fryst ananas
2-3 pasjonsfrukter

Slik gjør du: Gjør klar isformene du skal bruke. Ta fram en liten skål og rens pasjonsfruktene slik at du har det klart. Få med fibrene og alt. Ha kokosmelk og ananas i en blender eller foodprosessor. Kjør til blandingen er glatt. Fordel pasjonsfrukten i isformene og ha over ananasblandingen. Stikk i ispinnene og sett til frysing. Nyt! 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x