Det er tid for rabarbra!

Og om du ikke visste det, så er rabarbra lavFODMAP og kan nytes av oss med sensitive mager! Rabarbraen er i sesong nå, så benytt muligheten mens du har den. Plukk, vask og kutt i biter og frys ned til senere, eller lag noe godt av den med en gang 😍

Om du følger meg på Instagram, så har du nok sett hva jeg har laget av rabarbraen i år - nemlig litervis med rabarbrasaft! Inspirert av dyktige Elin som driver bloggen krem.no som viste hvor enkelt det faktisk er å lage saft, så hev jeg meg rundt og satte i gang med selv. 

Safta ble så frisk og god - og bare se den lekre fargen 😍 Jeg blander den ut ca 1:1 med vann eller sprudlevann og tilsetter isbiter. Mmm. En deilig alkoholfri drink for meg med baby i magen 🍹

Oppskriften på rabarbrasaften finner du her hos krem.no!

Ellers kan jeg anbefale å lage jordbær og rabarbrasyltetøy eller smuldrepai med rabarbra med denne oppskriften. Her bytter du enkelt ut blåbæra med små biter av rabarbra og noen gode jordbær om du vil :) 

Hva er ditt beste rabarbra-tips? 🌱☺

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x