Cornells alternativ mel- og frøblanding (Lav-FODMAP og glutenfri)

Jeg var innom en helsekostbutikk for en tid tilbake og kjøpte med meg Cornells alternativ mel- og frøblanding; I følge Cornells nettsider er «Cornells Alternativ en frøblanding opprinnelig utviklet for de med matintoleranse, men er også en populær nyhet for alle som er opptatt av et sunnere og mer balansert kosthold». 

cornell

Blandingen består av gresskarkjerner, hirseflak, risflak, amarantmel, quinoamel/flak og virket svært lovende sett fra et lav-FODMAP perspektiv. Jeg valgte å lage rundstykker ut av min blanding og var svært spent på hvordan resultatet ville bli. Mine ble relativt flate (jeg tror jeg så for meg at de skulle heve – selv uten gjær og bakepulver), men jeg må si jeg ble positivt overrasket over både smak og konsistens: sprø på utsiden og saftig på innsiden! Disse ble med oss på flyet som niste og holdt seg gode lenge :)

IMG_0578

 

Har du prøvd noen av blandingene fra Cornell?

Ellers er dagene fine her i Fuengirola. Ekstremt godt med ferie!

Julianne :-)

Click Here to Leave a Comment Below

Tom Helge Rasmussen Uhlen - desember 15, 2016

Hei Julianne!

Er ikke amarantmel høy fodmap? Ser at du har dette på lista di over ting som er lave.

Reply
    Julianne - desember 16, 2016

    Hei! Det stemmer. Dette er et gammelt innlegg :) Skal endre på det, Tom Helge! Takk for at du gjør meg oppmerksom på dette.

    Reply
Godt for magen - Cornells Alternativ - februar 13, 2017

[…] Les hele saken her! […]

Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x