Rask middag: Omelett med tomater og spekeskinke

IMG_1046

 

Omelett er et godt valg hvis du ønsker deg noe kjapt, velsmakende og sunt å spise. Jeg varierer omelettene mye og lager alt fra omelett-wraps til større ovnsbakte fritattas! I dag deler jeg nok en enkel ome-lett (oh, yes I did) som du smekker sammen på 10 minutter. Denne kan du egentlig fylle med det du liker best og har tilgjengelig!

Dette trenger du (til en person)

Olje/smør til steking

2 egg

salt og pepper (evt. litt tørket oregano) 

Noen skiver hvitost

Omtrent en halv tomat, skåret i tynne skiver

Ruccola eller annen baby leaf salat

Spekeskinke (eller vanlig skinke)

Slik gjør du: Skjær tomater i skiver og ta osten ut av kjøleskapet.  Gjør klar stekepannen før du blander sammen to egg i en bakebolle.  Tilsett litt salt og pepper.  Varm opp stekepannen til middels og hell i eggene. La omeletten steke til den er omtrent stivnet på overflaten. Nå kan du legge noen osteskiver over hele omeletten før du legger tomater, spekeskinke og litt ruccola på kun en halvpart. Bruk stekespaden og brett den andre halvdelen over og flytt omeletten over på et fat. Maten er klar til å nytes :)

Ps: Har du en like vanskelig stekepanne som meg, kan det hende at omeletten går litt i stykker. Det gjør absolutt ingenting, for maten smaker faktisk helt likt selv om den er litt mindre pen å se på ;)

Julianne 

Click Here to Leave a Comment Below

Wenche Løkken Olsen - august 4, 2014

Hei Julianne!
Såg veldig god ut denne omeletten :) Skal prøves. Er også tilhenger av litt lettvint mat.
Treng ikke være så avansert mat bestandig :)

Ha en fin kveld og hils Terje !

Wenche

Reply
    Julianne - august 5, 2014

    Hei Wenche! Takk skal du ha :) Nei, spesielt ikke på sommeren, da orker ikke jeg bruke all min tid på kjøkkenet. Det får bli til høsten når det blir mer innetid ;)

    Terje hilser så mye tilbake :)

    Klem fra oss begge

    Reply
Karoline - august 4, 2014

Sommerens favorittlunsj! Enkelt og veldig godt :-)

Reply
Uke 9: LavFODMAP-ukemeny | LYNGSTAD ERNÆRING - februar 22, 2015

[…] Mandag: Fyllt omelett med tomater, spinat og spekeskinke  […]

Reply
Uke 17: lavFODMAP-ukemeny | LYNGSTAD ERNÆRING - april 19, 2015

[…] Fylt omelett Tips: Om du ønsker en kjøttfri variant (kjøttfri mandag), dropp skinken og tilsett en haug med […]

Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x