Tirsdagstipset: Lav FODMAP pesto

Se hva vi fant på ICA i forrige uke: Pesto uten nøtter og hvitløk! Kjøpe-pesto er ofte laget med cashewnøtter og hvitløk (som begge er høy FODMAP) noe som gjør at det ikke passer inn i et kosthold lavt på FODMAPs. I følge helios sine hjemmesider, kan denne kjøpes i helsekost eller i dagligvarebutikker med godt utvalg. Du kan helt fint lage FODMAP-vennlig pesto fra bunn, men av og til er det godt å kjøpe ferdig også ;)

Ukens FODMAP-vennlige kjøpeprodukt er denne:

60703_helios_gronn_pesto

 

Ingredienslisten viser: Basilikum (55 %), solsikkeolje, potet, extra virgin olivenolje, havsalt, pinjekjerner, sitronjuice.

Ps: Jeg har ikke smakt den ennå, jeg har bare lest ingredienslisten! Er det noen som har smakt denne og kan gå god for den? :)

Julianne 

Click Here to Leave a Comment Below

Emmie - august 26, 2014

Jeg har den hjemme. Smaker godt! Plusspoeng for at den er økologisk :)

Reply
    Julianne - august 26, 2014

    Helt enig, Emmie! Gleder meg til å teste den selv :)

    Reply
Katinka - august 28, 2014

Har smakt denne for en god stund siden. Synes ikke den var så god, men er vel smak og behag. :-)

Reply
    Julianne - august 29, 2014

    Jeg har ikke smakt den ennå, så jeg kan ikke uttale meg. Hehe. Det er nok smak og behag! Hjemmelaget er jo det aller beste ;)

    Reply
Glutenfri (supersunn) pizzabunn (!) | Lyngstad Ernæring - september 17, 2014

[…] med ketsjup i bunn, ost, paprika, skinke og oregano og en litt mer unorsk med pesto (jeg brukte denne), ost, tomat og jalapeños! Trenger du oppskrift på lav FODMAP pizzabunn har jeg en fin en […]

Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x