Hvordan lage FODMAP-vennlig hvitløksbrød

Hei!

Nå er det endelig helg igjen, og jeg tenkte jeg skulle gi dere et lite tips som gjorde meg veldig, veldig lykkelig en kveld vi spiste lasagne: Magevennlige hvitløksbrød! Det første du trenger er et magevennlig brød – jeg har fryseren full av eltefrie speltrundstykker så det er disse jeg bruker. Bruk gjerne ditt beste glutenfrie brød hvis du ikke tåler spelt. Så trenger du en god hvitløksolje og litt havsalt og vips så har du hvitløksbrød! Jeg la ut en enkel filmsnutt på instagram forrige helg. Ta en titt på den her: Hvordan lage FODMAP-vennlig hvitløksbrød. Bare pass på at du ikke spiser for mye, vi spiser tross alt ofte hvitløksbrød i tillegg til et måltid. Store mengder mat kan gi deg vond mage.  Jeg begrenser meg til et halvt rundstykke med hvitløksolje  – og nyter det!

IMG_1493
Speltrundstykker/glutenfritt brød + hvitløksolje + maldonsalt = FODMAP-vennlige hvitløksbrød.

Ønsker deg en god helg!

Julianne

 

Click Here to Leave a Comment Below

Janne - februar 21, 2015

Hei,
Jeg prøver iherdig å holde meg til lavfodmap og føler at jeg er ganske på track, men jeg spiser et brød som er laget av speltmel.
innhold er:
emmer sammalt fin, spelt, vann, salt, valnøtter, urafinert rapsolje og gjær.

Hilsen Janne

Reply
    Julianne - februar 22, 2015

    Hei Janne! Så flott, føler du at magen din tåler godt dette brødet? Jeg vet ikke FODMAP-innholdet av emmer, men siden emmer er nært beslektet med spelt kan det være at du tåler dette bedre enn bakst av hvete, rug eller bygg :)

    Mvh Julianne

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x