Bestill boken og bli med i trekningen av fine premier!

God kveld dere :) I dag titter jeg innom for å si at boka nå er klar til forhåndsbestilling! Nå er det ikke lenge til den er å ta å føle på. Jeg har fremdeles ikke sett den i bokform selv, så det blir spennende :)

LAVFODMAP cover Forside

Vi samarbeider med Haugen Bok på nett. De tilbyr:

  • Forhåndsbestilling av boka
  • Fri frakt og rask levering
  • 50 kroner (12,5%) avslag på fullpris
  • Bli med i premie-trekning!

Haugen Bok er Norges raskeste nettbokhandel, så du kan glede deg over at boka kommer til deg i posten raskt etter lansering.

Bestill boken her!

Forlaget har fikset noen flotte premier jeg egentlig kunne tenkt meg å beholde selv… :)

Vi trekker ut fire heldige vinnere blant alle som forhåndsbestiller boka hos Haugen Bok før 12. januar.

En bok-kjøper får knvisett fra brødrene Øyo (verdi 3500,-)

Øyo Kniver lager noen av verdens beste kniver. Det er disse knivene det norske kokkelandslaget bruker, så her snakker vi kvalitet! Du er automatisk med i trekningen hvis du forhåndsbestiller boka :)

Tre bok-kjøpere får produktpakke fra Life ( verdi 3×1000,-)

Helsekostkjeden Life stiller med en komplett produktpakke for tre heldige vinnere. Den inneholder mange av matvarene fra boka, blant annet bokhvete, quinoa, vaniljepulver, chiafrø, fiberhusk, linfrø og gresskarfrø.


Jeg vil også benytte anlendingen til å takke for tilbakemeldingene jeg har fått fra dere på de tre første kapitlene! Jeg har også fått respons fra de som fikk lese hele boken før lansering, og jeg gir meg enda over. Tilbakemeldingene er helt utrolige, og det gjør at skuldrene senker seg litt i forbindelse med boklanseringen. (Jeg svarer kontinuerlig på mail, så jeg beklager at det tar litt tid på å få svar.)

DSC_8133
Ønsker dere en nydelig kveld! Hilsen Julianne :)

Click Here to Leave a Comment Below

Karoline - januar 6, 2015

Gleder meg sånn til å lese, og nå nærmer det seg :-) Skal definitivt sette av tid til matlaging når den kommer. Skulle ønske jeg hadde mulighet å komme på lanseringsfest, men med forelesninger passer det dessverre dårlig å dra til Oslo.. Masse lykke til med lanseringsfesten :-)

Reply
    Julianne - januar 7, 2015

    Jeg tror boken er på vei til deg allerede, Karoline! Så nå er det ikke lenge til den dumper ned i postkassen din :) Jeg forstår godt at du ikke kan ta turen til Oslo, men det er ikke umulig at vi møtes ved en senere anledning :) Ha en god dag videre, snille deg :)

    Reply
Frida - januar 6, 2015

Da er den bestilt! Gleder meg til å lese den :)
Lykke til med boklanseringen! :)

Reply
    Julianne - januar 7, 2015

    Tusen takk skal du ha, Frida :) Jeg håper du blir fornøyd med boken! Mvh Julianne :)

    Reply
Ingrid - januar 7, 2015

Da har jeg bestilt. Det blir spennende å lese.

Reply
    Julianne - januar 8, 2015

    Så kjekt, Ingrid :) Jeg håper du blir fornøyd! Mvh Julianne :)

    Reply
rose - januar 8, 2015

da er boken bestilt! gleder meg :) dyrtkjøpt på studentøkonomi, så den burde være bra hehe :P men har jo fått forhåndslese kapitler så føler meg trygg på det ;)

noen spm: du skriver på bloggen puffet ris som forslag til frokost. jeg synes puffet havre er bedre, og sunnere. men havregryn kan man vel bare ha 25 gram av? hvor mye/lite kan man ha av puffet havre?

tomat, agurk, paprika osv, kan man spise mye av dette? har en tendens til å piffe opp mye mat med det nå som jeg har begynt på eliminasjonsdietten, så ikke ting blir så kjedelig. men usikker på hvor mye som er greit..

superglad for bloggen din!! stå på :) kommer det nye oppskrifter her snart fremover, eller kun i boka? :)

Reply
    Julianne - januar 10, 2015

    Hei Rose :D Det er godt du stiller spørsmål. Jeg håper du blir fornøyd med boken. Selv er jeg mest fornøyd med kap. 4 og 5, så om du likte de tre første, så liker du mest sannsynlig resten også (håper jeg!) :)

    Puffet havre er nok også et godt alternativ til frokost. Om du holder deg til Monash sine anbefalinger om 25 gram havregryn, kan du måle opp 25 gram puffet havre og vurdere hvordan magen din tåler det. At havren er puffet, gjør ikke noe med vekten – det øker bare volumet :)

    Tomat, agurk og paprika og salater kan du spise en del av: 1 tomat, en halv paprika og en kvart agurk (eksakte mengder står i appen) går fint for de fleste med IBS, men prøv deg frem og vurder hvordan magen din tåler det.

    Jess, jeg kommer fremdeles til å poste oppskrifter på bloggen, så følg med :)

    Mvh Julianne

    Reply
    rose - januar 15, 2015

    takk for svar! vet ikke hva jeg skulle gjort uten svara dine hehe! :) og nå gleder jeg meg til boka kommer, har fått melding om at den er på vei :D laktosefri melk er veldig dyrt, så her om dagen at laktoseredusert melk var mye billigere, kan man drikke det istedet? og hvor mye melk kan man drikke? er veldig glad i det. på appen står det 250 ml, men de har jo bare to mengder på alt så vet jo liksom ikke om mer enn 250 ml også er ok..

    nå begynner jeg å komme litt inn i FODMAP, det er deilig.. tar tid å endre kosthold, og man blir sliten i hodet av det, må tenke så mye haha! blei så glad da noen i klassen hadde bakt kake og tok med på høyskolen her om dagen, før jeg etter noen sekunder innså at jeg ikke kunne spise den hehe.. noen skuffelser blir det :P

    Reply
    Julianne - januar 21, 2015

    Hei Rose! Jeg håper du får god nytte av boken, du har mange spørsmål rundt dietten og det er veldig bra. Jo mer du vet og kan, desto større forutsetninger har du for å redusere plagene dine. Du kan fint velge laktoseredusert lettmelk på lavFODMAP-diett. Den er som du sier mye billigere enn laktosefri melk. Den er i tillegg tilsatt vitamin D, som gir nok en god grunn til å velge laktoseredusert lettmelk. Drikk et glass melk til måltidet, så går det nok bra.

    Noen skuffelser blir det nok, men etterhvert så blir det bedre og enklere å forholde seg til :)

    Mvh Julianne :)

    Reply
    rose - januar 15, 2015

    og lurer veldig på hva slags ting jeg må se etter i ingredienslisten på ting. hvis det står fruktose feks? kan jeg ha det? druesukker?

    majones, kaviar og peanøttsmør er ting som jeg ikke har turt å spise fordi jeg er usikker på ingredienslista..

    har du en liste på ting som ofte har «dekknavn»? klarer jo å se om det er hvetemel, hvitløk og løk i liksom.

    mulig jeg har spurt om dette før, men soyasaus inneholder jo hvete? kan man ha det? bruker du soyasaus uten hvete? og vet du om en chilisaus uten løk og hvitløk?

    Reply
    Julianne - januar 21, 2015

    Hei Rose :) I boken har jeg skrevet om hvordan du kan lese ingredienslister og om hvordan du kan finne skjulte FODMAPs i matvarer :) Soyasaus inneholder veldig lite hvete og kan derfor inngå på lavFODMAP-diett. Jeg kjenner fremdeles ikke til en chilisaus uten hvitløk, men en ts chilisaus til woken er som regel ok på lavFODMAP-diett :)

    Mvh Julianne

    Reply
Iselin - januar 9, 2015

Da har jeg også bestilt boken! :) Vet du noe om når vi kan regne med å få den? Er det 11.januar den blir sendt ut?

Tusen takk for en utrolig lærerik og god blogg! :)

Reply
    Julianne - januar 10, 2015

    Hei Iselin :) Takk for at du har bestilt boken! Jeg håper du blir fornøyd! Boken lanseres den 12. jan, så jeg regner med at du får den tilsendt så raskt som mulig. Haugenbok.no leverer innen 2-6 dager :) Mvh Julianne

    Reply
Kari - januar 9, 2015

Bok er bestilt! Etter 1,5 år med prøving og feiling innen FODMAP, skal jeg følge boka. Trett av magetrøbbel som stjeler humør og energi.

Reply
    Julianne - januar 10, 2015

    Hei Kari! Takk for at du bestilte boken. Nå håper jeg den står til dine forventninger. Kampen mot mageplagene kan begynne for alvor! Lykke til :)

    Mvh Julianne

    Reply
Joakim - april 6, 2015

Hei, jeg planlegger å kjøpe din bok i morgen. Har et spørsmål angående brød/knekkebrød/rundstykker som eventuelt kan kjøpes direkte i butikk, da bakst for øyeblikket er vanskelig for meg på studenthybel. Lurer også på hvor mye havregryn jeg kan spise som et frokostmåltid? Til slutt lurer jeg på om Maizena sausejevning kan brukes?

Håper du kan gjøre meg litt klokere på disse spørsmålene.

Mvh Joakim

Reply
    Julianne - april 8, 2015

    Hei Joakim!

    Jeg jobber med en oversikt over ferdigkjøpte, trygge løsninger. Det er langt mellom alternativene, men de finnes: Schär Havreknekkebrød og Hatting Havrerundstykker er trygge direkte-fra-butikk alternativer. Les ingredienslisten nøye på slike produkter. Det finnes flere varianter, men jeg har desverre ikke fullstendig oversikt per nå. Gi meg gjerne beskjed om du finner et alternativ!

    Når det gjelder havregryn til frokost er det 1 dl per måltid som gjelder. Dette kan du lage grøt på. Lag den gjerne med laktosefri melk og strø på med hakkede nøtter eller lignende slik at du blir god og mett. Maizenna kan brukes til sausjevning! Håper dette var til hjelp, lykke til med dietten :)

    Mvh Julianne

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x