Uke 7: LavFODMAP-ukemeny

God ettermiddag! Nå håper jeg helgen din har vært bra så langt. Jeg har faktisk gjennomført min første skitur for året. Årets mål er som alle andre år: Å slå antallet skiturer fra året før! I år betyr det én skitur til, og det bør være overkommelig :) Nei, jeg er litt dårlig på dette med ski altså. Men, det er jo ufattelig gøy i det man suser nedover og faktisk unngår å tryne. Hoho! Nei, jeg må absolutt skifte innstilling til vinteren…

Uansett så er det søndag og det betyr ny ukemeny. Jeg håper dere synes denne tradisjonen er litt inspirerende. Gi meg gjerne tilbakemelding på hva du synes :)

IMG_3103
Ukens FODMAP-vennlige middagsmeny ser slik ut:

Mandag: Frittata med gulrot, spinat og fetaost og en enkel grønn salat

Tirsdag: Sesamstekt laks med agurksalat fra Cooking with July

Onsdag: Rask kyllingwok

Torsdag: Torsk i tomater (oppskrift i boken)

Fredag: Moussaka

Lørdag: Kyllingfilet med sitron og paprika fra matprat.no
Tips: Servér med kokt ris, quinoa og en salat

Søndag: Torsk med hjemmelaget potetstappe og bacon/strandamør 

Med denne ukemenyen ønsker jeg deg ei nydelig uke :)

Julianne

Click Here to Leave a Comment Below

Gunn - februar 8, 2015

Hei,

Vil bare si at ukemenyene dine er veldig inspirerende. Har slitt med IBS i snart 15 år og den nye boken din pluss bloggen har hjulpet meg masse. Du har fått meg till å forstå hele bildet og motiverer meg til å være flink. Har snart prøvd alle oppskriftene dine i boken og hele familien har tommelen opp.

Reply
    Julianne - februar 9, 2015

    Hei Gunn :) Tusen takk for hyggelig kommentar! Wow, så flott å høre at du finner så god nytte i både blogg og bok – det motiverer meg veldig til å fortsette. Kjekt at dette er mat som familien din også setter pris på. Stå på, Gunn! Veldig bra jobbet :)

    Mvh Julianne

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x