Uke 9: LavFODMAP-ukemeny

For et fantastisk vær vi har her i Oslo om dagen! I dag knyttet jeg på meg joggeskoene for årets første løpetur ute i fri natur (langs Akerselva, vel og merke). Etter vel tre uker med kranglete mage, føles det endelig som at vi har blitt venner igjen. Magen fungerer som den skal, luften i ballongmagen er ikke lenger plagsom og både energi og humør er mer balansert enn på lenge. YES! Livet er herlig. Hehehe.

Da har jeg satt sammen nok en enkel ukemeny, som vanlig basert på bloggens oppskrifter + én fra boken og én ekstern oppskrift.

IMG_3962

Ukens FODMAP-vennlige ukemeny ser slik ut: 

Mandag: Fyllt omelett med tomater, spinat og spekeskinke 

Tirsdag: Salat med laks, feta og druer 

Onsdag: Rask kyllingwok

Torsdag: Laks og grønnsaker i ovn fra Godfisk.no
Tips: Dropp løk (erstatt med annen lavFODMAP-grønnsak), bruk kun det grønne fra purreløken og laktosefri rømme for lavFODMAP. 

Fredag: Squashlasagne 

Lørdag: Kremet pasta med kylling, soltørkede tomater og basilikum (oppskrift i boken s. 157)

Søndag: Pannestekt torsk med hjemmelaget potetmos, dampede gulrøtter, brokkoli og stekt bacon eller strandamør 

Håper du finner noe som frister :-)

Ha ei strålende fin uke!

Julianne 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x