Uke 12: LavFODMAP-ukemeny

Ukens middagsmeny er nok en gang basert på bloggens oppskrifter, med et par magevennlige innslag fra andre. Denne uken har jeg for eksempel planer om å teste ut Karolines FODMAPs fiskegrateng. Den ser nydelig god ut! La deg inspirere av ukens middagsforslag!

IMG_5158

UKE 12

Mandag: Tomatsuppe med kokte egg 

Tirsdag: Laks med forfriskende salat med druer og fetaost 

Onsdag: Kylling-tikka-spyd 

Torsdag: Laks med ananassalsa 

Fredag: Thaisalat med appelsin og strimlet svinekjøtt fra matprat.no (ser jo helt fantastisk ut!)

Lørdag: Magevennlig taco 

Søndag: Fiskegrateng fra Karolines FODMAP

Ta også en titt på mine tidligere ukemenyer!

Hilsen Julianne :)

Click Here to Leave a Comment Below

Karoline - mars 15, 2015

Så kjekt at du skal prøve fiskegratengen! Håper den faller i smak :-) Håper du får en fin uke, Julianne :-)

Reply
Anette - mars 17, 2015

Hei :) Overlykkelig over å ha oppdaget bloggen din og fått lest meg opp på IBS. 27 år med magevondt ser ut til å kunne bli redusert, og jeg som hadde gitt opp. Bestilte boka di her om dagen så gleder meg stort til den kommer :)

Reply
    Julianne - mars 17, 2015

    Hei Anette :) Så godt å høre! Jeg håper magen din blir i bedre form innen kort tid. Lykke til :D Hilsen Julianne

    Reply
Amo - mars 19, 2015

Hei! Mange gode middagstips å finne her :)
Er potetmos fra Mills lav formap?

Reply
    Julianne - mars 22, 2015

    Hei :) Potetmos fra Mills er ok: Potet (98%), aroma (m/soyaprotein), emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisator (dinatriumdifosfat), antioksidant (askorbylpalmitat, askorbinsyre, natriumsulfitt, BHA), fargestoff (kurkumin, karamell), solsikkeolje, surhetsregulerende middel (sitronsyre)

    J. :)

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x