Uke 7: lavFODMAP-ukemeny

Jeg er tilbake til hverdagen som jeg skrev tidligere i dag, og er klar med en ny ukemeny. Denne uken vil jeg spesielt trekke fram den indisk-inspirerte kyllinggryten med raita – en nydelig rett som faller i smak hos mange. Trenger du et sunt og godt mellommåltid eller snacks til uken, kan du lage og fylle fryseren med både energibarer og saftige havremuffins! De holder seg lenge i fryseren og tiner raskt om du skulle ha behov for litt magevennlig energi når det er litt lenge til middag :-)

IMG_5647

Indisk kyllinggryte med raita



UKE 7

Mandag: Frittata

Tirsdag: Laks med kremet spinat og quinoa fra kvardagsmat.no

– Gjør disse endringene i oppskiften: Dropp hvitløk, bruk laktosefri fløte og bruk kun den grønne delen av vårløken.

Onsdag: Bacon- og brokkolipai

Torsdag: Magevennlig tomatsuppe med kokte egg

Fredag: Indisk kyllinggryte med raita

Lørdag: Lasagne

Søndag: Pannestekt torsk med potetmos og stekt strandamør

Ukens magevennlige bakst: Saftige havremuffins

Ukens magevennlige snack: Energibarer


For mer inspirasjon og oppdateringer, følg meg på sosiale medier: 

Facebook: Godt for Magen
Instagram: @julianne_godtformagen
Twitter: @juliannely
Snapchat: juliannesfodmap

Julianne :-)

Click Here to Leave a Comment Below

Birgitte - februar 16, 2016

Kjære Julianne! Tusen takk for at du står på som du gjør og gjør alt for å finne på gode og velsmakende oppskrifter som leserne dine blir fornøyd med! Du er så dyktig og jeg setter så UENDELIG stor pris på alt arbeidet du gjør:-) Aldri trodde jeg at bokhvetepannekaker kunne smake like godt som mamma’s hvor hun har hvetemel og andre umagevennlige ingredienser. Aldri trodde jeg heller at det gikk ann å lage en SÅ god gulrotkake som hele familien kunne nyte som om den var helt vanlig! Jeg gleder meg til å teste ut smuldrepai med bær, og sjokolademuffins av quinoa<3 Du er den flinkeste jeg vet om, og det mener jeg!! Ha en super tirsdag, kjære deg!

Reply
    Julianne - februar 18, 2016

    Birgitte, tusen hjertlig takk for dine gode ord! <3 Jeg blir helt rørt, jeg. Tusen takk! Ønsker deg en god kveld, og så håper jeg både smuldrepaien og sjokolademuffins av quinoa faller i smak :) God klem fra meg!

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x