God sommer!

Hei venner! Jeg titter bare innom for å ønske dere god sommer! Nå skal jeg på ferie og logger derfor av bloggen i et par uker. Ferien i år går til det glade sørlandet og så kjører vi kysten oppover til Stavanger og deretter Kvinnherad og tilbake igjen til Oslo. Neste uke tar vi flyet til Sortland og blir der i noen dager! Det blir godt med et lite avbrekk med nye opplevelser og treffe gamle og nye venner :D 

God sommer :D

Klem fra Julianne 

Click Here to Leave a Comment Below

Maria - juni 27, 2016

Så herlig med Norgesferie, kos deg!

Reply
Lena - juni 27, 2016

Ha en super god sommer :D kose dokker masse :)

Reply
Hilde - juni 30, 2016

Hei. Jeg forsøker å sette opp en aktivitetsplan, der jeg har en fysisk aktivitet jeg kan gjøre hver dag, men synes det er vanskelig då jeg ikke liker treningsenter og jeg ikke er i form nok til å springe eller jogge og det er kjedelig å gå på lange turer alene. No når det er sommer prøver jeg å gå en tur hver dag så lenge det ikke høljer ned. Vet også at styrketrening er noe en kan gjere hjemme. Men det blir litt kjedelig å bare gå på tur og ha styrketrening/yoga hjemme. Har du noen tips til andre ting? Forsøker å sette opp en ukesplan der eg skal ha minst en altivitet pr dag, men strever med å sette opp planen

Reply
    Julianne - juli 12, 2016

    Hei Hilde! Så bra at du setter fokus på fysisk aktivitet :) Her er det bare fantasien som setter grenser. Turgåing i ulike terreng, intervalltrening, sykling, svømming, hopp tau, løp i trapper, gå i oppoverbakker, hink eller hopp, klatring eller bading. Gå til butikken og bær varene hjem? Om du er glad i styrketrening, men ikke treningssenter vil jeg anbefale deg boken av Mariann Deila – Tren der du er. En fin bok som gir deg tips til enkle styrkeøvelser som ikke krever annet utstyr enn din egen kropp. God sommer :)

    Reply
Elisabeth Karlsen - juli 6, 2016

Hei :). Veldig fin blogg du har:). Jeg har slitt med magen i over 15 år og prøvd det meste, hovedsaklig opplåsthet som er veldig plagsomt og flaut. har lest mye om lav fodmap kosthold og håper dette kan hjelpe meg. Lurer på noen ting, jeg har tatt test som viser at jeg tåler laktose, kan jeg da bruke biola, skyr under eliminasjonsdietten? Bruker også Visiblin er det greit på lavfodmap?
Mvh elisabeth

Reply
    Julianne - juli 12, 2016

    Hei Elisabeth! Så leit å høre at du sliter med magen. Jo, om du er sikker på at laktose ikke er et problem for deg, så kan du inkludere laktoseholdige produkter under eliminasjonsfasen av dietten. Vær likevel klar over at noen varianter av skyr og andre yoghurter inneholder FODMAPs fra f.eks søtstoff eller fiber (oligosakkarider, inulin, polydekstrose) som kan trigge plager. Normalt sett anbefaler jeg å velge laktosefritt under eliminasjonsfasen (4-6 uker) før man tester laktoseholdig melk under reintroduksjonsfasen av dietten, spesielt om man er usikker på om laktose er et problem eller ikke. Blodprøver og andre tester er ikke alltid like pålitelige. Den beste måten å finne ut om man tåler melk eller ikke er derfor å kutte det ut i noen uker før man tester det systematisk :)

    Lykke til!! Mvh Julianne

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x