Gratis nettkurs: Bli kvitt mageplagene! (lavFODMAP)

Denne sommeren har jeg ikke skrevet bok, men jobbet nesten like hardt med andre FODMAP-prosjekter. Blant annet et gratiskurs til dere! Kurset består av 6 leksjoner og tar det gjennom det du trenger å vite for å komme i gang med lavFODMAP-dietten. Meld deg på her

Klikk deg inn på denne linken og meld deg på gratiskurset i dag! 

Del gjerne med andre som kan ha nytte av å lære mer om irritabel tarm og FODMAPs - andre med IBS og venner og familie! :) 

Click Here to Leave a Comment Below

Gitte Eggen - august 4, 2016

Jeg må få orden på mon mage. Så prøver å fange informasjon som min lege har sagt. 😁

Reply
Elisabeth - august 5, 2016

Hei ☺. Jeg har prøvd nå å spist lavfodmap i to tre uker, men er fortsatt veldig oppblåst noe som er veldig plagsomt og flaut😟. Lurer på om man bør begrense lav fodmap grønnsaker og frukt? Lurer også på om visiblin som kjøpes på apoteket er greit? Ble mange spørsmål ..

Reply
    Julianne - august 6, 2016

    Hei Elisabeth! Det er vanskelig å si hvorfor du fremdeles opplever plager, da trenger jeg å gjøre en grundig kostanamnese på deg. Men det er verdt å merke seg at det varierer hvor lang tid det tar før man opplever lindring – hos noen går det noen uker før kostendringene begynner å merkes. Ja, inntak av lavFODMAP-frukt bør ikke overdrives (mer om dette i leksjon 5) , Det kan også være flere faktorer som spiller inn, som måltidsrytme, stressnivå + + dette kan du lære mer om i gratiskurset (leksjon 4 og 6) :)

    Vi-siblin kan du absolutt prøve, det er helt greit mtp FODMAPs.

    Håper dette var til hjelp! Lykke til :)

    Mvh Julianne

    Reply
Karianne - september 1, 2016

Har nettopp fått IBS diagnose og legen på sykehuset anbefalte meg Lavfodmap diett. Har kjøpt din bok i dag, og prøver å orientere meg litt, bl.a. på nett. Men blir litt usikker på varierende matvarelister, og lurer bl.a. på soya og mandler! Kan jeg spise tofuline sine iskremer, og kan jeg spise mandelbaserte (glutenfrie) kaker? Og – finnes det en frokostblanding / müsli jeg kan kjøpe ferdig i butikk som er lavfodmap?

Reply
    Julianne - september 2, 2016

    Hei Karianne! Så flott at du er i gang med lavFODMAP. Det er en del å sette seg inn i nå i starten, men det blir enklere. Jeg anbefaler deg å lese deg godt opp før du setter i gang med selve lavFODMAP-dietten med eliminasjon og reintroduksjon slik at du er trygg på hva du kan spise og hva du må unngå. Matvarelistene kan variere fordi dietten er i endring – nye matvarer testes og legges inn i listen i tillegg til at «gamle» matvarer testes på nytt og kommer ut med andre resultater. Det gjør at matvarene kan hoppe litt fram og tilbake. Last ned the monash university low FODMAP diet app, så har du oppdaterte lister til en hver tid. Jeg har en FODMAP-liste som jeg baserer på appen. Den kan du laste ned ved å klikke deg inn her: http://lyngstadernaering.no/fodmaps/ – legg igjen eposten din, så sender jeg deg en oppdatert liste som stemmer overens med Monash University. Du får også mail når det skjer endringer og oppdateringer.

    Ps. Anbefaler deg også å ta dette gratiskurset for en innføring i lavFODMAP-dietten.

    Jeg ønsker deg lykke til og god bedring :)

    Mvh Julianne

    Reply
Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x