Fiberrik yoghurtbowl (lavFODMAP)

Annonse

En god skål med laktosefri yoghurt har vært min faste frokost i mange år. Ofte blander jeg inn noen spiseskjeer cottage cheese for mer proteiner og så topper jeg med en god granola og litt lavFODMAP frukt eller bær. Den siste tiden har jeg blandet inn HUSK Magebalanse for mer fiber som bidrar til å holde meg mett lenge. Det fine er at jeg ikke merker at jeg har det i en gang :)

Les mer om HUSK Magebalanse i dette innlegget!

Fiberrik yoghurtbowl 

Oppskriften er lavFODMAP, laktosefri og fri for gluten
For melkefri se om du finner en melkefri kokosyoghurt i butikken 

Ingredienser
Ønsket mengde laktosefri yoghurt natuell eller annen yoghurt du tåler
En halv ts vaniljepulver (kan sløyfes)
1 strøken ts HUSK Magebalanse Basic

Forslag til topping
Banangranola
Store havregryn (evt. glutenfrie havregryn)
Gresskarkjerner
Valnøtter
LavFODMAP frukt eller bær
Lønnesirup

Slik gjør du:
Ta fram en skål og ha i ønsket mengde yoghurt. Bland inn vaniljepulver og HUSK Magebalanse og topp med ønsket topping. Jeg bruker ofte granateplekjerner som er lavFODMAP inntil 38 gram per servering (men listet som moderat/høyFODMAP i Monash University low FODMAP diet app). Nytes umiddelbart sammen med minst et medium stort glass vann ved siden av. HUSK Magebalanse består av fiberet psylliumfrøskall som trekker til deg væske i tarmen og stimulerer fordøyelsen til å jobbe bedre :) 

Håper det smaker! 

- Julianne :)

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x