Uke 14: lavFODMAP-ukemeny

Vi er inne i en veldig spesiell tid, og det ser ikke ut til å gå over med det første. Alle tiltak for å redusere smitte må tas på alvor, og forhåpentligvis kan vi komme tilbake til vår gode, gamle hverdag så raskt som mulig. 

Et viktig tiltak er å handle for hele uka når du først handler, så slipper du å dra på butikken så ofte. Det krever at du planlegger hva du skal spise til ukens måltider slik at du kan handle inn den maten du trenger. 

Men å finne på noe å spise til middag hver eneste dag er kanskje ikke like enkelt! Det vet jeg. 

Derfor har bestemt meg for å hjelpe deg (og meg selv) med dette og publisere magevennlige middagsmenyer en stund framover. Jeg kommer da til å grave litt i arkivet her på bloggen - hvor jeg skal prøve å gi deg godt med variasjon og inspirasjon til å lage noe nytt og magevennlig  💛

Scampi i kokos og karri (Foto: Line Dammen)

UKE 14: lavFODMAP-ukemeny

Mandag: Tomatsuppe med egg

Tirsdag: Scampi i kokos og karri

Onsdag: Stekt kylling med ratatouille

Torsdag: Bacon- og brokkolipai

Fredag: lavFODMAP-taco

Lørdag: Moussaka 

Søndag: Torsk i tomater

Ukens magevennlige bakst: Saftige brødvafler

Ukens magevennlige søtsak: Sjokoladekuler med valnøtter

✨

Ønsker deg ei nydelig uke! 

Klem fra Julianne 💗

For mer inspirasjon og tips, følg meg i sosiale medier:

Facebook: Godt for Magen
Instagram: @julianne_godtformagen
Lær mer om IBS, FODMAPs og lavFODMAP-dietten her: Gratiskurset

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply:

5 dagers gratis nettkurs om IBS, FODMAPs og mer!

x