Uke 18: lavFODMAP-ukemeny

Når ukemenyen ikke kommer ut før på tirsdagen, da er det på tide å innse at jeg ikke har nok kapasitet til å fortsette lenger. Jeg må dessverre meddele at dette blir den siste magevennlige ukemenyen på bloggen i denne omgang 💛 Jeg håper de fem menyene som ble publisert er til nytte, så bruk dem og la deg inspirere!

Dagene går i ett for tiden, og grunnen til det er at jeg jobber med å ferdigstille medlemsportalen FODMAP Basics - en medlemsportal på nett for deg med IBS! ✨

Jeg åpnet påmeldingen for grunnlegger-medlemmer i forrige uke, og nå følger jeg opp en fantastisk motivert gjeng som er i gang med lavFODMAP-dietten og klare for å gjøre jobben - samtidig som jeg ferdigstiller innholdet 😅

Heldigvis har jeg skaffet meg en fantastisk medhjelper - Katrine! Så nå har jeg endelig tatt steget og skaffet meg litt hjelp og Katrine vil hjelpe meg hjelpe deg på en enda bedre måte! 💗 

Mer informasjon om Medlemsportalen kommer snart, men vi åpner offisielt for nye medlemmer i slutten av mai og da kan du også bli med 🎉

Klikk her for å melde deg på ventelisten

Så til den siste magevennlige ukemenyen på en stund 😃

Foto: Line Dammen

Uke 18: lavFODMAP-ukemeny

Mandag: Spansk omelett
En enkel, magevennlig omelett som krever få ingredienser. Denne er nydelig varm og avkjølt dagen etter 👌🏼

TirsdagSpagetti bolognese
Ingenting er som en god pasta bolognese, denne kan du enkelt lage magevennlig! 

Onsdag: Quinoasalat med honningmelon, fetaost og mynte
En frisk og mettende salat som er fin nå som sola titter fram! 

Torsdag: Torsk i tomater
Torsk på en torsdag! Denne retten kalles også "jukse-bacalao" som er perfekt i hverdagen. 

Fredag: Magevennlig Taco
Vi må jo holde litt på tradisjonene her til lands! Vi lager ofte en eller annen form for taco på fredag, og den aller raskeste er varianten hvor vi bytter ut kjøttdeigen med ferdigkokte scampi. 

Lørdag: Spanske kjøttboller i spicy tomatsaus
Denne kan du lage som en tapas-rett eller serveres som en hovedrett sammen med potetmos, pasta eller ris. 

Søndag: Pannestekt laks med tzaziki og ris
Så enkelt kan laksen gjøres litt mer spennende! 

Ukens magevennlige bakst: Surdeigsbrød av spelt med gulrot 

Ukens magevennlige søtt/snacks:Kanelknuter av spelt og surdeig 

Ha ei nydelig uke!! 

Klem fra Julianne 💗

For mer inspirasjon og oppdateringer, følg meg på sosiale medier:

Facebook: Godt for Magen
Instagram: @julianne_godtformagen
Lær mer om IBS, FODMAPs og lavFODMAP-dietten: Gratiskurset

Click Here to Leave a Comment Below

Hilde Iren Brekke Johansen - august 11, 2020

Hei.

Jeg har fått beskjed om at jeg har IBS. Jeg synes det er vanskelig å følge dette kostholdet.
Har du noen gode råd til meg hvordan jeg kan få til dette?
Jeg sliter med magen min etter å ha spist hvetemel, melk, løk osv.

Reply
Leave a Reply:

GRATIS NETTKURS: TA KONTROLL OVER MAGEPLAGENE! 🌿

x