Laksepakke – eller havets skattekiste er en rett bestående av gode, magevennlige grønnsaker og et stykke fisk. Jeg lager den som regel med laks, men du kan bruke den fisken du ønsker i denne. Det fine her er at du kan tilberede den enkelt på grillen eller i stekovnen.

Denne retten er virkelig genial for deg som følger lavFODMAP-dietten. Her lager du porsjonspakninger, så du kan selv velge hvilke grønnsaker du vil ha i pakken din. Spiser du sammen med andre som ikke følger lavFODMAP-dietten, kan de velge de grønnsakene de vil ha og tåler! 

Laksepakke med grønnsaker

Oppskriften er lavFODMAP, glutenfri, laktosefri og melkefriOppskriften gir 1 magevennlig laksepakke (x opp om du lager til flere) 

IngredienserBruk de grønnsakene du har tilgjengelig.  Rapsolje eller litt smør1/4 rød paprika1 stk gulrot1/5 squash3 buketter brokkoliEn liten håndfull grønn del av vårløk1 stk laksefilet eller annen fisk SaltPepperSitronskiverDill 

Slik gjør du det:  1. Kutt opp grønnsakene i tynne skiver og klargjør fisken. 

2. Ta fram et stykke aluminiumsfolié og smør midten med litt rapsolje eller smør. 3. Legg grønnsakene midt i aluminiumsfolién og legg over en laksefilet. Krydre med salt, pepper og dill og skvis over litt sitronsaft. Legg gjerne sitronskiver over laksen! 4. Pakk inn grønnsakene og fisken i aluminiumsfolién og legg laksepakken på en oppvarmet grill eller i stekovnen på ca. 200 grader i 15-20 minutter. Sjekk fisken etter 12-13 minutter for å se om den er ferdig. Server gjerne med ovnsbakte poteter eller kokt ris og laktosefri rømme!  PS. Om du ikke gjør det allerede ??Følg meg på Instagram @julianne_godtformagen for daglig inspirasjon til en magevennlig livsstil!